dinsdag 18 maart 2014

Lente, scanuitslag, screening voor de deelname aan onderzoek Pomalidomide

Goed, vorige week dinsdag weer een Pet CT scan gehad, en nu de uitslag gekregen. Enigszins vergelijkbaar met de vorige scan, zowel in de uitslag als de interpretatie ervan. Het is weer een gemengd beeld. Er zijnplekken waar tumoren waren die er niet meer zijn, en er zijn plekken waar geen tumoren waren en nu wel, en er zijn plekken waar de vorige keer tumoren zaten en nu nog steeds. Algemene conclusie: misschien doen de medicijnen wel wat, maar dan niet voldoende om het ziekteproces echt stil te zetten of voldoende te vertragen. Daarom stelt mijn arts me voor om nu deel te gaan nemen aan het onderzoek naar het nieuwe medicijn Pomalidomide. Dat gaat natuurlijk niet zomaar, ik krijg eest een screening, met daarin weer een beenmergpunctiem de zoveelste , ik ben de tel ervan kwijt, maar ik blijf er tegenopzien. Ik vind het zoiets als een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts maar gelukkig is een beenmergpuncite feitelijk binnen 10 minuten klaar. En ik heb het er graag voor over. De kans van succes met Pomalidomide schijnt beperkt te zijn, het werkt in 30% van de gevallen, maar dan schijnt het weer wel enige tijd goed en met relatief weinig bijwerkingen zijn werk te doen. We moeten maar zien, nee heb je, ja kun je krijgen.

Voorjaar dus, ik had al een bewerkte foto van crocussen klaar staan, die zijn in de tuin alweer bijna uitgebloeid, maar op de foto blijven ze het goed doen.
Afgelopen week mijn moeder een paar dagen op bezoek gehad, "Bed en brochje", en de rest natuurlijk. Erg gezellig, samen naar het Fries museum en de Princessenhof geweest, en genoten van het mooie weer.
Komende week de screening voor deelname aan het onderzoek, en verder genoeg te doen hier in de wijk.

Groeten, en geniet van het voorjaar,
Laurens

1 opmerking:

  1. Hoi Laurens
    Hoop doet leven, en belangrijkste is nu een medicatie dat minder bijwerken geeft. hierbij een linkje voor mensen die meer achtergrond willen.

    http://www.cmwp.nl/actueel/nieuws/pomalidomide-toegestaan-in-europa/

    beterschap Clemens

    BeantwoordenVerwijderen