maandag 4 maart 2013

Voorproef geslaagd

Vandaag, maandag, een eerste snufje van het medicijn Daratumumab gekregen. Gisteravond hier aangekomen, vanmorgen om half acht stonden de verpleegsters naast mijn bed. Er werd een infuus aangesloten en de behandeling kon beginnen. Eerst een middel om alergische reacties te onderdrukken, daar werd ik duf en slaperig van, vervolgens een ander middel, Dexamethason, waar je juist meer actief van wordt. En daarna een heel klein snufje Daratumumab, morgen de rest. En de hele tijd bleef er minimaal een verpleegster in de buurt om te kijken of het allemaal wel goed ging. En gelukkig ging het wel goed. Ik kreeg een klein beetje kriebel in mijn keel en in mijn neus, maar mijn ademhaling werd er nooit door belemmerd. Misschien een beetje hooikoortsachtig, ik weet het niet, maart het stemt overeen met meer bij het middel optredende reacties. Daarvoor heb ik de voorbereidende middelen gehad en het ging verder wel goed. En het schijnt ook nog weer over te gaan.

Marcella was vandaag bij mij, ze logeert bij kennissen. Morgen komt ze weer naar het ziekenhuis als ik de rest van de dosering krijg, en daarna gaan we samen weer naar Leeuwarden.
Verder was het fijn om mee te maken dat er naast mij nog iemand lag, die nu al weer 7 van deze behandelingen heeft ondergaan, die loopt dus 7 weken op mij voor, en waarbij het middel ook goed aanslaat.
Er is nu een planning gemaakt voor de komende 7 weken, dan krijg ik de behandeling op een dag, ik kan er zelf heenreizen en ook zelf terugreizen, mogelijk op een dag, dus dat betreft kan de belasting wel meevallen.

Dat was het, de kop is eraf.

Groet,
Laurens

4 opmerkingen:

  1. En nu maar hopen dat de bijwerkingen meevallen? Of benje daar niet zo bang voor?sterkte in elk geval groet Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Good luck with the new treatment Laurens. I hope it is effective.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Hey Lenny,

      Of course I know your signature. And I apreciate your continued attention enormously. I have been thinking about you lately, and will send you a dutch broadcast via mail about something that might interest you, though it will be a dutch broadcast.
      About the new treatment, so far it looks very well. Some trouble with side effects, but nou real problems and it looks very promising.
      Regards,
      Laurens

      Verwijderen