maandag 15 november 2010

Herfst

Vorige blog heb ik gesproken over de Graft versus host en de verschijnselen die daarbij horen. Het blijft nog vaag op dat gebied, want de huidaandoening die ik zag blijkt niets hiermee van doen te hebben. Dat is iets dat iedereen kan krijgen en nogal onschuldig is. Gelukkig natuurlijk. Het schijnt morfea te heten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Morfea), maar volgens hem is er in ieder geval nog geen reden tot paniek.
Hij wil me niet te vaak in het ziekenhuis zien, en dat is natuurlijk ook goed. Ik moet natuurlijk oppassen om niet teveel te focussen op alle nare dingen die je kunt hebben of krijgen. Ziek zijn wordt dan een full-time bezigfheid en daar wordt je niet beter van.
Het leven gaat gewoon door, dat is goed, en ik kan het ook gewoon weer oppakken. Zolang ik mezelf maar "in acht neem". Marcella is ook weer volop bezig met een nieuwe lichting en een nieuw schooljaar, Ilse zit midden in een toetsweek. Voor Ilse is het nogal spannend omdat ze tot dit schooljaar een heel andere onderwijsvorm heeft gehad, met allemaal projecten en een veel individueler lesmethode, terwijl ze nu klassiek klassikaal onderwijs krijgt met huiswerk en toetsen enzovoorts. En daarbij is ze behoorlijk ambitieus want ze wil hogere cijfers halen om niet te hoeven loten voor medicijnen... Ze werkt dan ook hard en gedisciplineerd, en ik moet zeggen dat dat mij ook wel weer inspireert. Joeri zit in Nijmegen en heeft net zijn eerste tentamens achter de rug.

Verder vind ik de herfst ook wel mooi, lekker blad harken en de kachel aansteken.



Een paar foto's van de herfst en hond en kat bij de kachel. 

Groet,
Laurens

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto die laatste. Is dat bek en delle? Of hebben ze in Friesland ook zulke mooie beekjes?
    groeten,

    Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martin,

    jaja, dit is Friesland, Oranjewoud bij Heerenveen, oud jachtgebied van de Friese tak van de stadhouders, je weet wel die tak die tegenwoordig bij jou in de buurt (Apeldoorn) zijn jachtterrein heeft.
    Het is ook geen beek maar een gracht bij een buitenplaats.

    Laurens

    BeantwoordenVerwijderen