zondag 10 mei 2015

Grensverkenningen

Hier had een verhaal over Ludwig Wittgenstein moeten staan. Maar dat heb ik verplaatst naar een aparte pagina, de Grenswachter

Waarom? Deze blog gaat over mijn beleving van mijn ziekte, mijn multiple myeloom. Mijn denken helpt mij daar enigszins bij, en het is zeker dat het mij inspireert. Mijn liefje wat wil je nog meer? 
Vandaar dat ik ook schrijf over de filosofen die mij bezig houden, waarbij ik, natuurlijk probeer de verbinding te leggen met mijn eigen beleving. 

En daarom moet het verhaal over Wittgenstein toch even wijken, en heb het in de zijlijn, op een aparte pagina geplaatst. 

Overigens, ik heb mijn verhaal ook laten lezen aan een filosofie docent waarmee ik in de loop van de afgelopen jaren een goede verstandhouding heb opgebouwd en die colleges over Wittgenstein verzorgt. Nu is het niet zo dat hij er geen spaan van heel laat, maar hij heeft wel behoorlijk fundamenteel commentaar, dat ook hout snijdt. Laten we zeggen dat mijn interpretatie van Wittgenstein niet de erkenning van de wetenschap geniet. Ik heb het commentaar weergegeven met daarop mijn weerwoord erbij.
Mijn interpretatie hier van Wittgenstein wijkt af van de gebruikelijke. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten